Ei saa nauraa...se on miun uusi tyokalu :)

Iski joku mahoton unettomuus viime yona. Herasin vartin yli 12 ja eipa uni enaa tullut simmuun. Jooga, meditointi, uusin Foo Fighters ja Valerian ei auttanu, joten 4.15am nousin ja nautin todella aikaisen aamiaisen.

Bussista laskeuduin 6.24 tasan. Oli koordinaatit vahan hukassa, mutta lopulta loysin tyopaikalle. Siella HR-pomo Mattia odotteli iso samoalainen Neil, joka aloitti miun kera ensimmaista tyopaivaa. Herra Fillmore suvaitsi saapua kellon lahennellessa puolta kahdeksaa, kertoi, etta kovasti laiskotutti oisen rugbyn jalkeen.

Pari seuraava tuntia meni selvitellessa jos jonkinlaisia papereita. Pitkasta aikaa oli ilmassa ammatimaisuutta, ainakin soppareiden ja muiden kilkkeiden kanssa. Mattin asenne oli rennohko: "tassa kohdassa sanotaan, notta jos varastatte miulta tahi yhtiolta, niin tulee potkut ja sita ennen mie ja isa [omistaja-Fillmore] 'will bite your ass!'

Varastosta loytyi kahta numeroa liian isot turvasaappaat ja medium-turvaliivi. Sitten Allen -nimisen hepun kanssa liikenteeseen. Tassa vaiheessa on syyta mainita, etta en ollut ollenkaan varma toimenkuvastani. Ajattelin jotain sekalaista tyota kadunrakennuksen parissa...mutta... Allekirjoittanut on allekirjoittanut sopimuspaperin, jolla $15 tuntikorvausta vastaan toimin Suck-a-Truck'n kuskina! (Mattin huumoria tuo termi).

Tyopaiva menee jotakuinkin nain: vanhat lahiojalkakaytavat revitaan auki ja korvataan betonisilla kavelytasanteilla. Tyon vaiheisiin kuuluu, etta kaveri sahaa timanttileikkurilla vanhaan pintaan sauman, joka toimii siistina reunana uudelle pinnalle. Tomppa imee imurikuormurillaan tuon korkean pH:n omaavan betonikuran talteen pohjavesia pilaamasta ja ajaa sen sopivaan paikkaan (joka kirjoitushetkella on viela hamaran peitossa)

Koska on tuota paloautotaustaa takana, ei tekniikkapuoli vienyt juurikaan aikaa. Paivan mittaan tuli jotakuinkin selvaksi, miten se jalkakaytava saa uuden muodon. Ratin taakse en viela paassyt, ja eika sinne nyt kauhiaa hinkua olekaan; tyonkuva tuntuu oikein mukavalta. Tunteja nayttaa jatkossa tulevan tarpeeksi, tanaankin 10 ja puoli tuntia, josta puolet vesisateessa Sadevehkeet saan huomenna Toim.huom.)

Nailla evailla siis kohti hyvia ensi yon unia ja sitten kohti omaa pakettiasuntoautoa! :)